V prvním okamžiku, kdy zatoužíte po nákupu auta, vyvstává zpravidla otázka, zda bude lepší sáhnout po vozidle novém, nebo ojetém. Druhou kategorii můžeme navíc ještě rozdělit na vozidla předváděcíroční a ostatní. Univerzální správná odpověď bohužel neexistuje a vše je odvislé od vašich požadavků. V tomto článku se vám ale pokusíme některá úskalí výběru toho správného auta pro vás osvětlit, protože každá strana mince má své pro i proti.

Nový automobil pro náročnější

Dilema, zda zainvestovat a pořídit si nový vůz, nebo ušetřit a navštívit bazar, řeší především soukromá klientela. Firmy obvykle nakupují nové automobily a po určité době provozu svůj vozový park obměňují. To je také jeden ze způsobů, jak se dostávají roční a ojetá auta zpátky do prodeje. Prodejce i kupující tak mají velmi dobrý přehled o historii auta a nekupují zajíce v pytli. Obecně platí, že naftový motor volí spíše firemní klientela, běžní uživatelé sahají v dnešní době více po benzinu, nicméně finální slovo při výběru motorizace má zamýšlený způsob provozu. Stále platí, že naftový motor je vhodný spíše pro delší trasy, neboť při dlouhodobém provozu na krátké vzdálenosti jeho součásti trpí. Zároveň se může stírat hlavní přednost vznětové jednotky v podobě nižší spotřeby paliva, jelikož pohonná jednotka je těžší a její zahřátí tedy trvá déle.

Lze říci, že tento článek platí obecně pro všechny automobily, nicméně jako modelový příklad poslouží Volkswagen Passat, která patří k nejprodávanějším vozidlům na německém trhu. Nabízí pestrou škálu motorizací a velké množství prostoru, komfortní svezení, je bezpečný a s možnostmi výbavy uspokojí i ty náročnější. Často po ní sáhnou firmy, zároveň se stala i synonymem pro ideální rodinné vozidloOtázka ale zní: starý nebo nový?

„Nový vůz si zajedete sami a víte, jak jste s ním zacházeli,“ to je jasná priorita pro nákup nového vozu. Nový Volkswagen Passat startuje s cenou přibližně na částce 550 tisíc, ale pokud máte vyšší nároky, můžete klidně skončit i dost přes milion. Velkým lákadlem u nových vozů je výbava dle aktuálních trendů. Hlavní výhodou nového vozu je, že všechny položky výbavy si můžete nadefinovat Vy sami, což je ale vykoupeno vyšší cenou.

Předváděcí a referenční vozy

Zpravidla vozidla s nejnižším nájezdem kilometrů. Tyto automobily působí přibližně 6 až 8 měsíců pro ukázky zákazníkům, přičemž první kilometry vozu jsou ale v rukou prodejců, kteří mají za úkol vůz šetrně uvést do provozu. Předváděcí automobily mají obvykle nájezd 3 až 10 tisíc kilometrů a jsou vždy velmi dobře opečovávány servisem. Většinou jsou k nerozeznání od vozidel nových, ale musíte se spokojit s faktem, že nejste první, kdo se v automobilu sveze. Zároveň jste omezeni konfigurací daného automobilu a výbavu si nemůžete vybrat dle vlastní chuti.

Prověřené ojeté vozy do 18 měsíců stáří

Pro zákazníky, které láká kvalitní vozidlo za nižší cenu, se může stát řešením nákup ročního vozu. V prodejních programech výrobců narazíte na certifikované ojeté vozy do stáří maximálně 18 měsíců a s nájezdem do 30 tisíc kilometrů, přičemž díky servisní knížce vedené autorizovaným servisem máte jistotu pravdivosti historie vozidla. V prodejním programu se mimo jiné objevují auta vykoupená přímo od výrobců. „U takových vozů nám systém přesně ukáže všechny informace o výbavě, jestli bylo auto poškozené a co se případně měnilo.“ Tyto vozy však mnohokrát u klientů vyhrají díky výbavě, jelikož nový vůz v ceně 800 tisíc může být hůře vybaven než roční auto zlevněné z milionu na nižší cenu než u auta nového s horší výbavou, a proto se zákazník rozhodne pro něj. U ročního auta lze narazit na vyměněné díly (např. blatníky nebo nárazníky) či oděrky z běžného provozu na kapotě. V technickém průkazu bude sice zápis jednoho majitele, ale nikdy nebudete vědět, kolik řidičů se v něm střídalo. Proto se také za nižší cenu prodávají testovací vozy, které měly prokazatelně více řidičů. Přesto však platí, že u některých klientů rozhoduje při nákupu právě cena.

Ověřené ojeté vozy od bank a leasingových společností

Ověřené ojeté vozy od bank a leasingových společností z Německa projdou jsou profesionálně zkontrolovány a vyčistěny. Leasingové společnosti prodávají ojeté vozy všech značek a v rámci dodání automobilu Vám zajistí předprodejní kontrolu a servis. Tyto vozy pravidelně navštěvují pouze značkový servis a veškeré záznamy ze servisní historie vozu jsou evidovány.

„Říká se, že v okamžiku, kdy vyjede auto ze salonu, ztrácí na hodnotě. U ročního auta je pokles jasný,“„To může být také důvod, proč se tak rozmnožila dealerství s ročními až tříletými vozy. Lidé nechtějí platit maximum, když nemusí, a tímto způsobem ušetří.“ Výše poklesu ceny však vždy záleží na značce: u auta za milion bude vyšší než u vozu za 300 tisíc, přičemž nejrychleji bude ztrácet hodnotu auto nové. Dva nebo tři roky starý Passat je z tohoto pohledu velmi zajímavé auto. „Jde o nejspolehlivější a nejprodávanější auto na německém trhu v případě ojetých vozů. Při stáří čtyři až pět let se můžeme dostat na cenu 250 až 350 tisíc, což jsou velmi slušná auta dostupná téměř pro každého“. Zatímco nový Passat s lepší výbavou může stát 800 tisíc korun, za pět let poklesne její cena až o šedesát procent. Německá inzerce mobile.de nabízí kompletní průřez trhem od nejstarších vozů až po roční.

Německý inzertní web mobile.de hlavním inzertním portálem pro nová i použitá vozidla německých prodejců automobilů. Dovoz aut z mobile.de

Co ovlivňuje cenu auta

Cena ojetého vozu se odvíjí podle servisní historie i tržní ceny. Za kvalitní auto s dobrou historií se zkrátka hodí si připlatit. Výslednou částku rovněž ovlivňuje fakt, jestli auto bylo havarované a co všechno se na něm měnilo. V neposlední řadě i oko prodává. Skvělé auto v dobrém technickém stavu ztrácí na ceněpokud má odřený lak a škrábance. Zákazníci si však naopak rádi připlatí za dobrou výbavu. Často dnes volí auto s větším nájezdem, ale lepší výbavou„Obecně platí pravidlo: pokud mám dva Passaty – jeden v plné výbavě a cca 150 tisíc na tachometru a druhou v základní výbavě s nájezdem 60 až 80 tisíc kilometrů – tržní hodnota bude zhruba stejná“.

Je pro Vás ideální auto nové, předváděcí, nebo ojeté?
Rychlý kontakt
close slider
Zde můžete zadat Váš dotaz, nebo parametry vozidla o které máte zájem a my Vás v nejbližší možné době budeme kontaktovat. Pokud máte vozidlo již vybráno na některém ze zahraničních inzertních portálů, stačí do kolonky vložit www odkaz.
Odesláním kontaktního formuláře souhlasím se shromažďováním, uchováním a zpracováním osobních údajů obsažených v tomto formuláři správcem Autoimport group, s.r.o. se sídlem Korunní 2569/108, 101 00 Praha 10 - Vinohrady, Česká republika, IČ: 06223800