Cenová válka prodejců nových aut se odráží také v exportních číslech nových vozů a vozů s jednodenní registrací. Ceny padají i o desítky procent a klesají tak i pod ceny aut v Německu a Švýcarsku. Na trhu se najednou obrátila situace. Stále častěji totiž, narozdíl od předchozích let, jezdí němečtí obchodníci pro nová a krátkodobě registrovaná auta do Česka.

„Například vozy nižších tříd do půl roku stáří, s nízkým počtem najetých kilometrů, tedy asi do 2 tisíc, jsou v Německu a ve Švýcarsku v současnosti ceněny o něco více než v Česku.“ Není proto výjimkou, že němečtí obchodníci dokonce nakupují tyto vozy v Česku. Ještě před pár lety byly přitom tyto vozy levnější v zahraničí. Mezi německými obchodníky je zájem hlavně o malé vozy a vozy nižší střední třídy, zejména pak o vozy ŠKODA SCALA, RAPID, FABIA, VW T-ROCK, GOLF, POLO…

Dovozy z Německa mají dnes smysl zejména u lépe vybavených vozů vyšších tříd, sportovních vozů a vozů, u kterých je nabídka v ČR omezená.

Za všechno může pokles cen nových aut. „Na trhu nových vozů klesly ceny několika nejlevnějších modelů již pod hranici 200 tisíc korun, což má pochopitelně vliv i na následný pokles cen ojetin v této cenové relaci.“ Prodejcům ojetých aut tak nezbývá než jít s cenou dolů také. Čeští zákazníci jsou na cenu velmi citliví a pečlivě porovnávají jednotlivé nabídky.

„Průměrně u nás zákazníci utratí každý rok o dvě až čtyři procenta méně, odjíždějí ale v mnohem lepším autě.“  Lepší auto (větší, méně ojeté, více vybavené) za méně peněz je přitom podle něho na trhu ojetých vozů fenoménem, který se objevuje již posledních pět let. Dříve byly ceny ojetých vozů víceméně stabilní, klesaly jen mírně a v některých letech dokonce rostly. S automobily je však dnes problém jako s počítači. Jejich ceny, alespoň v Česku, vytrvale klesají.

Pozitivně to vnímají ti, kteří si chtějí auto pořídit, hůře jsou na tom ti, kteří se ojetého auta zbavují. Například kdo chce udat tři roky starý Opel Astra, musí počítat s tím, že nový vůz dnes stojí o sto tisíc méně než před třemi lety. Ojetiny, které ještě nedávno stály přes dvě stě tisíc korun, se kvůli tomu dnes blíží naopak hranici sto tisíc.

Prodejci nových i ojetých aut teď doufají, že ceny už dále klesat nebudou. „Po relativně rychlém propadu cen ojetých vozů v uplynulých dvou letech očekáváme spíše stagnaci cenové hladiny u většiny nejprodávanějších modelů. V segmentech, které zasáhla krize, například luxusních a sportovních vozů, lze ale čekat mírný nárůst.“

DŮSLEDKY CENOVÉ VÁLKY: NĚMCI A ŠVÝCAŘI JEZDÍ DO ČESKA PRO NOVÁ AUTA
Rychlý kontakt
close slider
Zde můžete zadat Váš dotaz, nebo parametry vozidla o které máte zájem a my Vás v nejbližší možné době budeme kontaktovat. Pokud máte vozidlo již vybráno na některém ze zahraničních inzertních portálů, stačí do kolonky vložit www odkaz.
Odesláním kontaktního formuláře souhlasím se shromažďováním, uchováním a zpracováním osobních údajů obsažených v tomto formuláři správcem Autoimport group, s.r.o. se sídlem Korunní 2569/108, 101 00 Praha 10 - Vinohrady, Česká republika, IČ: 06223800